کمک درمان

کمک درمان ارائه کننده کارتی متفاوت با خدماتی متفاوت تر

دانستنی ها

دانستنی ها

زردچوبه:

زردچوبه ب دلیل داشتن کورکومین که خاصیت ضد التهابی دارد باعث کاهش درد حفره خشک میشود برای استفاده از زردچوبه کافی است که مقداری از آن را روی گاز پانسمان ریخته و بر روی زخم قرار دهید.  

روغن میخک:

روغن میخک به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی کننده می تواند میکروب ها را حذف کند و درد را کاهش دهد. برای استفاده از آن کافی است دو قطره از روغن میخک را بر روی گاز پانسمان ریخته و آن را روی زخم خود بگذارید باید به یاد داشته باشید از روغن میخک نباید بیشتر از 1 یا 2 بار استفاده کرد زیرا استفاده بیش از حد از آن باعث مرگ سلولی آن ناحیه میشود.

 

چای سیاه کیسه ای:

باید چای کیسه ای را مرطوب کنید و آن را جای که دندان را کشیده اید  بگذارید زیرا چای مرطوب یا دم کرده خاصیت ضد باکتری دارد و میتواند مانع عفونت لثه شود و کافی است که چای را دم کرده (غلیظ و پررنگ) و بگذارید سرد شود و سپس دهان خود را با احتیاط با آن شستشو دهید.

آب نمک:

شستشو با آب نمک میتواند باعث کاهش تورم لثه و باکتری ها شود همچنین تمیز کردن دهان با آب نمک باعث خروج مواد غذایی مانده در دهان میشود باید به یاد داشته باشید که شستشو را خیلی با احتیاط انجام دهید زیرا فشار زیاد باعث میشود لخته خون بیشتری کنده شود.