کمک درمان

کمک درمان ارائه کننده کارتی متفاوت با خدماتی متفاوت تر

فاصله بین دندانها و راههای بر طرف کردن آن

فاصله بین دندانها و راههای بر طرف کردن آن

داشتن لبخند زیبا  یکی از نشانه های  زیبایی است و اغلب اولین چیزی که مردم در برخورد با شما  به آن توجه میکنند:

دندانهای لبخند شماست. داشتن دندان زیبا و مرتب باعث افزایش اعتماد به نفس  در افراد میشود و در روابط اجتماعی افراد تاثیر زیادی دارد.

فاصله بین دندان ها چیست؟

به طور طبیعی بین دندان ها فاصله بسیار کمی وجود دارد و به اندازه ای دندانها از هم فاصله دارند که نخ دندان از بین آن ها رد میشود در برخی افراد این فاصله بیشتر است و شاید به اندازه ی یک سانتی متر نیز باشد دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

علت فاصه بین دندان ها چیست؟

ژنتیک:
اولین و مهمترین علت فاصله بین دندان ها ژنتیک میباشدمثلا ممکن است فرزند ژن دندان های کوجک را از یکی از والدین و داشتن فک بزرگ را از والدبن دیگر به ارث برده باشد.

نداشتن دندان های کافی:
برخی افراد ممکن است یک یا دو دندان را به طور مادر زاد در استخوان فک نداشته باشد که این امر باعث فاصله بین دندان ها میشود.

داشتن دندان های اضافی:
در برخی از افراد در استخوان فکشان دندان های اضافی وجود دارد که مانع از بیرون آمدن دندان های دبگر میشود و همین امر باعث فاصله بین دندان ها میشود.

داشتن فک بزرگ:
در برخی از افراد سایز دندان هایشان نسبت به استخوان فکشان  کوچک تر است که باعث فلصله بین دندان ها میشود.

فشار اوردن مدام به زبان:
فشار به زبان یک اختلال در عمل بلع است و ابن عمل باعث ایجاد فشار ب دندان های جلویی میشود این فشار منظم و مداوم به دندانهای جلویی منجر به هل دادن آن ها به سمت جلو میشود و به مرور زمان بین دندان ها فاصله میافتد و نیاز به ارتودنسی کودکان میشود.

فرنوم زبانی:
فرنوم زبانی فرنومی است که لز کف دهان به انتهای زبان متصل است که د  برخی از افراد زبان گره خورده و این مشکد ممکن است باعث ایجاد فاصله بین دندان های قدامی فک پایین میشود.

فرنوم لب بالا:
زمانی که فرنوم لب بالا گسترش بیش از حد تا روی ریج فکی پیدا کند باعث ایجاد فاصله بین دندان های جلو میشود.